Cumparatorii români au tendinta sa aleaga produse autohtone cu conditia ca oferta sa fie convenabila pentru ei si sa nu fie un lux sa cumpere produse românesti, de o calitate acceptabila. Asadar, producatorii si comerciantii trebuie sa vina cu oferte interesante pentru a forma o piata competitiva a produselor românesti.
Cautati producatori români
Orice profil ar avea firma voastra, daca alegeti sa colaborati cu producatori români, ii ajutati pe acestia sa ramana pe piata si veti contribui la dezvoltarea economiei nationale. Productia româneasca a fost grav deteriorata in ultimii 25 de ani, dar sunt domenii in care produsele romanesti chiar au o calitate superioara celor importate. Desi nu intotdeauna producatorii români pot oferi preturi competitive fata de produsele de import, merita macar incercate produsele lor.
Promovati produsele românesti in magazinul vostru!
Românii sunt tot mai interesati sa aleaga produse românesti in magazine, asadar oferiti-le cumparatorilor o gama cat mai larga de astfel de produse! Mai mult, ar trebui asezate produsele românesti in pozitii mai favorabile pe rafturi. Iar etichetarea lor sa fie diferita, folositi etichete rezistente la apa pentru alimente si chiar de culori diferite, astfel incat sa iasa in evidenta provenienta românească.
Recomandati clientilor produsele românești
Vanzatorii pot recomanda produsele românesti clientilor, facandu-le astfel cunoscute si obisnuind cumparatorii cu ele. Bineinteles ca sunt de mare folos materialele informative si promotionale, dar acestea sunt asigurate, de obicei, de catre producatori sau distribuitori. Solicitati astfel de materiale cand primiti produsele de la distribuitori, astfel veti putea atrage mai usor clientii spre produse.
Acordati reduceri de preturi la produsele românesti!
Un element de folos in promovarea unor produse este acordarea de discounturi la preturile initiale. Primul criteriu al oricarui cumparator este pretul, apoi calitatea. Colaborati cu producatorii sau distribuitorii produselor românesti pentru a face campanii de discounturi pentru aceste produse, astfel de propuneri nu sunt respinse de colaboratori de obicei.
Promovarea produselor românesti poate fi un atu pentru firma
Comercializand produse românesti, firma poate avea o legatura directa cu cei implicati in lantul de productie si distributie, oferind un feedback direct, dar asigurand si colaborari trainice cu partenerii români. Pe de alta parte, multi clienti vor prefera sa cumpere de la firma voastra pentru a va sustine initiativa de a promova produsele românesti.