„Algoritmul Google influenţează rezultatul informaţiilor din întreaga lume”
Mountain View. Formula de căutare Google pe care a analizat-o cercetătorul american Rob Epstein este din ce în ce o mai mare amenințare pentru democrațiile din întreaga lume. Intr-o prezentare organizată marţi la cel mai mare târg de produse electronice din lume CeBIT, Hanovra, a avertizat că algoritmul google ne influenţează comportamentul psihic.
„Indiferent ce informaţii am căuta cu ajutorul motorului de căutare (Google), informaţiile ne sunt oferite fară să ni le dorim. Programul determină deja rezultatul alegerilor din intreaga lume” Prin urmare, Epstein a solicitat o reglementare strictă și monitorizarea funcțiilor de căutare, care sunt legate de alegeri.
„Nu avem de unde să ştim că au fost manipulate”
S-au realizat teste recente la Institutul American pentru Comportamentul Știință și Tehnologie (AIBRT) pe un total de 4556 de participanti pe oameni din India și SUA de o echipă de cercetători. S-a demonstrat faptul că în contextul recentelor alegeri din indian 2150 de alegători indeciși au fost influenţaţe cam 20% dintre persoane – să voteze în favoarea unui candidat sau să voteze contrariul – în unele grupuri, cu aproximativ 60%. Epstein: „99 la sută dintre participanti nu au avut nici o idee că au fost manipulaţi.”
Conform estimărilor sale, ordinea în care politicienii au apărut în rezultatele de căutare au fost influenţate „Ce-ar fi dacă am face asta zi de zi și am influenţa utilizatorii de Internet”, a spus omul de știință.
La urma urmei, mai presus de toate interogările de căutare lumea a fost controlată de o singură companie. În America de Nord companiile plătesc deja anual mai mult de 20 de miliarde de dolari (18,9 miliarde euro) pentru a pentru a apărea în topul clasamentul interogărilor. „Aceste topuri au un efect dramatic asupra deciziilor de consum”, spune Epstein.