Social media a creat nu numai un alt mod de interacţiune socială, dar şi joburi/meserii care nu existau acum câţiva ani.În acest articol, vă voi prezenta, pe scurt, câteva exemple de joburi-meserii care pot genera şi profituri:
Bloggerul– chiar dacă la bază o persoană îşi exprimă opiniile, experienţele, informaţii pe anumite subiecte pe un blog, social media îi oferă o mai mare vizibilitate şi posibilitatea de a-şi creşte reputaţia. Există mai multe exemple de bloggeri, care îşi creionează o identitate pe o anumită nişă:
Fashion Bloggerul– o persoană care îşi creează ţinute pe care le postează pe blog şi diferite siteuri de socializare. Fashion bloggerul poate fi şi travel blogger, pentru că îşi poate crea şi adapta ţinutele în funcţia de ţara pe care o vizitează sau de evenimentul din ţara respectivă.
Food bloggerul– o persoană căreia îi place să gătească şi îşi postează reţeta pe pagina sa de fb, pe canalul său de youtube sau pe un site de gătit. Persoane pot fi amatori sau profesionişti şi postează reţete la un interval regulat. Pozele sau înregistrarea video fac reţeta uşor de reprodus şi astfel sunt atraşi cât mai mulţi utilizatori care urmăresc food bloggerul.
Postacii– sunt persoane care au un profil fals pe Facebook. Scopul lor este să creeze o imagine bună unei persoane, unor mişcări sociale, unor coorporaţii, partide. Ei sunt plătiţi pentru a transmite mesaje pozitive sau a înlătura percepţiile negative despre un subiect pe siteurile media, blogguri sau grupuri pe fb.
Youtuber-ul – este o persoană sau un grup care se filmează în diverse situaţii prin care transmit anumite mesaje. Filmuleţele sunt apoi încărcate pe Youtube. Un youtuber pune clipuri noi regulat la un interval de o săptămână, două sau chiar de două ori pe săptămână.
Am ales spre exemplificare două persoane şi două grupuri de youtuberi. În prima categoria, am ales SuperWoman din Canada şi, deşi la început la noi, un exemplu neaoş este Zmenta. În categoria grupuri, primul vine tot din America şi se numeşte BuzzFeed, iar în România putem vorbi despre Sector 7 sau 10 lucruri.
Social Media Manager– această persoană are nevoie de studii superioare specializate pentru a deveni Social Media Manager. Printre atribuţiile sale intră:
- Elaborarea şi implementarea unui plan media
- Setarea şi implementarea planului media (Google AdWords, Facebook Ads etc)
- Alte acţiuni de promovare prin social media.
Jurnalişti online– Şi această categorie are nevoie de studii superioare specializate. Jurnaliştii caută subiecte, se documentează şi informează oamenii prin articole postate pe diferite platforme online.
Acestea sunt doar câteva exemple de joburi/meserii care au apărut prin naşterea fenomenului de social media, însă acest proces este într-o continuă mişcare şi poate genera domenii noi.