Pe piata jocurilor pe calculator s-a impus de ceva vreme un trend care pare la prima vedere nevinovat. Foarte multi producatori de jocuri au inceput sa se axeze pe crearea unor productii ce descriu o societate distrusa de un cataclism nuclear sau de alt tip. O societate distopica aflata sub stapanirea unui guvern planetar dictatorial care inabusa din fasa orice rezistenta. Jocuri precum Fallout, Wasteland, NEO Scavenger sunt doar cateva din productiile care se incadreaza in tiparul pe care l-am descris mai sus. Nici cartile nu au fost scutite de aceasta moda, in multe din ele actiunea petrecandu-se intr-un viitor intunecat in care corporatiile au pus stapanire pe planeta. Seria Hunger Games este cel mai bun exemplu.
Multi dintre noi se vor intreba daca aceasta invazie de jocuri si carti cu tenta apocaliptica e o simpla intamplare. Este posibil ca inginerii sociali ce controleaza destinele omenirii sa urmareasca ceva prin impunerea acestei mode? Nu se incearca cu ajutorul acestor productii o spalare a creierelor la scara planetara astfel incat oamenii obisnuiti sa se aclimatizeze cu viitorul descris in aceste productii si sa il accepte ca atare?
Trebuie adaugat ca papusarii lumii au experienta in a crea si promova anumite trenduri. In timpul Razboiului Rece, CIA a promovat asa numitul „expresionism abstract” (arta urata) o forma de arta fara niciun fel de valoare in mare parte creata de artisti est-europeni, pentru a demonstra lumii inferioritatea acestora in comparatie cu cei occidentali. E la fel de posibil ca CIA sa se afle si in spatele avantului pe care l-a luat in SUA gangsta rap-ul. Scopul: coruperea generatiei tinere astfel incat aceasta sa cada in capcana drogurilor si a infractiunilor asociate cu acestea.
Astfel, jocurile pe calculator si cartile cu tenta apocaliptica isi pot afla originile in mintile tenebroase ale „arhitectilor lumii” la fel ca gangsta rap-ul sau „arta urata” (care este promovata la fel de agresiv si in zilele noastre)
Autor: Cimpoieru Ciprian