Din data de 2 iulie 2014, nu veţi mai putea intra la metrou folosindu-vă de metoda plăţii călătoriei prin SMS.
„Din 2.07.2014 Metrorex a decis unilateral sistarea platii biletelor prin SMS. Pentru detalii apelati 0219264 Serviciul Clienti Metrorex (tarif normal)”. Aşa sună mesajul pe care îl primeşte acum un client Orange care doreste să cumpere călătorii la metrou printr-un SMS la 1700, când aparatele de validare au fost acoperite. Pretul unei calatorii era de 0,50 euro, pentru 2 călătorii – 0,90 euro, iar 10 calatorii costa 3,25 euro, tarifele nu includeau şi TVA-ul.
În acest caz, cei aproximativ 5000 de bucureşteni care au 15.000 de bilete active nu le pot folosi momentan pentru că Metrorex a sistat unitaleral serviciul de plată prin SMS a călătoriilor cu metroul, a declarat pentru HotNews.ro, Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications, compania care asigura acest serviciu. Şi AOMR (Asociaţie care reprezintă Orange, Vodafone şi Cosmote) cere conducerii Metrorex să restabilească serviciul.
Conducerea Metrorex nu a oferit până acum nici o explicaţie pentru situaţia creată la metrou.
Sistemul de a plăti prin SMS o călătorie la metrou a fost implementat la începutul lunii aprilie 2013, când Metrorex se mândrea că: „Bucureştiul se alătură capitalelor lumii unde poţi să foloseşti telefonul mobil ca să-ţi plăteşti călătoriile şi accesul la metrou”. Acest sistem de plată era valabil pentru clienţii reţelelor Orange şi Vodafone.