Precizări ale DIICOT privind dosarul Ioan Niculae

Rate this post

În continuarea cercetărilor efectuate în dosarul penal privind pe Ioan Niculae ş.a., Biroul de informare şi relaţii publice al DIICOT face următoarele precizări:
La data de 02.02.2015, DIICOT a înaintat Procurorului General al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie referatele prin care s-a solicitat realizarea demersurilor necesare către:
– Parlamentul României – Senat, în vederea formulării cererii de urmărire penală pentru numitul VOSGANIAN VARUJAN (fost ministru al Economiei şi membru al Guvernului în perioada decembrie 2006 – decembrie 2008, senator în Parlamentul României – Senat, în actuala legislatură), sub aspectul infracţiunilor de „constituire a unui grup infracţional organizat” (în modalitatea normativă a aderării şi sprijinirii); „abuz în serviciu” şi „complicitate la delapidare.diicot
– Preşedintele României, pentru formularea cererii de urmărire penale pentru VIDEANU ADRIEAN, (fost ministru al Economiei şi membru al Guvernului în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010), sub aspectul infracţiunilor de „constituire a unui grup infracţional organizat” (în modalitatea normativă a aderării şi sprijinirii); „abuz în serviciu” şi complicitate la „delapidare”.-
Din referatul întocmit de către procurorii DIICOT rezultă suspiciunea rezonabilă că, în perioada decembrie 2006 – decembrie 2008, VARUJAN VOSGANIAN, şi în perioada decembrie 2008 – septembrie 2010, VIDEANU ADRIEAN, în calitate de miniştri, au aprobat, semnat şi susţinut în Guvern un număr de 6 Ordine, respectiv trei Memorandumuri, în scopul sprijinirii intereselor financiare ale grupului infracţional constituit de către suspectul IOAN NICULAE şi au utilizat SNGN ROMGAZ SA (unitate naţională de interes strategic) în interesul privat al SC INTERAGRO SA, acordând discount-uri comerciale substanţiale la livrarea de gaze naturale către SC INTERAGRO SA, peste plafoanele practicate de SNGN ROMGAZ SA, precum şi gaze naturale exclusiv din producţia internă, cu nerespectarea dispoziţiilor legale şi în condiţiile în care SC INTERAGRO SA înregistra debite istorice la plata gazelor consumate.
Astfel, demersurile miniştrilor VARUJAN VOSGANIAN şi VIDEANU ADRIEAN s-au realizat în condiţiile în care SC INTERAGRO SA înregistra o datorie reprezentând cca. 70% din bugetul anual al societăţii naţionale, fiind grav afectate principalele activităţi ale SNGN ROMGAZ SA, societatea naţională fiind transformată, practic, într-un furnizor al unui client privat privilegiat şi fiind pus în pericol sistemul energetic naţional pe segmentul gazelor naturale.
În cauză există suspiciunea rezonabilă că, prin activitatea miniştrilor VARUJAN VOSGANIAN şi VIDEANU ADRIEAN, respectiv prin vânzarea preferenţială către SC INTERAGRO SA a unor cantităţi masive de gaze naturale, această societate a fost plasată într-o veritabilă poziţie de monopol pe piaţa gazelor naturale. Mai mult, SNGN ROMGAZ SA şi MINISTERUL ECONOMIEI fiind entităţi ale statului cu atribuţii în domeniul energetic, prin folosirea SNGN ROMGAZ SA în favoarea SC INTERAGRO SA, contrar scopului pentru care SNGN ROMGAZ SA a fost înfiinţată, s-au creat riscuri semnificative în planul securităţii energetice a ROMÂNIEI.
În Referate se mai reţine că SNGN ROMGAZ SA a livrat în această manieră către SC INTERAGRO SA, gaze naturale din producţia proprie în valoare de cca. 1.500.000.000 lei, respectiv cca. 500.000.000 USD, din care cca. 270.000.000 lei, respectiv cca. 92.000.000 USD reprezintă valoarea reducerilor comerciale acordate ilegal.
Impozitul pe profit datorat bugetului de stat de către SNGN ROMGAZ SA, aferent veniturilor diminuate cu cuantumul reducerilor comerciale acordate către SC INTERAGRO SA, este de cca.43.000.000 lei, respectiv circa 15.000.000 USD, iar TVA este de circa 54.000.000 lei, respectiv circa 19.000.000 USD.
Valoarea reducerilor comerciale de întreruptibilitate acordate către SC INTERAGRO SA pentru achiziţiile de gaze naturale din producţia internă a SNGN ROMGAZ SA reprezintă un procent de cca.51% din totalul de cca.500.000.000 lei aferent reducerilor comerciale acordate consumatorilor eligibili cu statut de consumatori întreruptibili în perioada februarie 2008 – decembrie 2010.

Bucur Borcan

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

error: Content is protected !!

Continuând să utilizați acest site, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close