Apple, nume care nu prea are de-a face cu ”roţile” va lansa la Geneva sistemul CarPlay, o interfaţã multimedia compatibilã cu gama de smartphone-uri iPhone 5, 5S şi 5S. Nici bine anunţat, acest sistem se gãseşte deja pe modele Ferrari, Mercedes-Benz, Jaguar, Honda, Volvo şi Hyundai, iar pe viitor BMW, Chevrolet, Ford, Land Rover, Citroen, Peugeot, Kia, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Subaru şi Suzuki şi-au anunţat cã vor integra acest sistem pe gamele lor de modele. Primele pieţe pe care se vor comercializa automobile care au Apple CarPlay sunt: SUA, Canada, Marea Britanie, Australia, Elveţia, Japonia, Germania, Franţa, Italia, Spania şi Mexic. Încã nu a fost facutã publicã o datã la care acest sistem va fi disponibil şi pe piaţa autohtonã.
Producãtorul de modele în serie limitatã din Ţara Cantoanelor, Sbarro, prezintã la Geneva cinci noutãţi, trei în regie proprie iar douã de la fostul sãu asociat şi partener Lazaraeth. Sbarro Events este o limuzinã în stilul anilor 20 – 30 ai secolului trecut care aminteşte cumva de celebrul Mercedes-Benz 540 K. Celelalte douã modele ale constructorului, Fleche Rouge şi Rally-Car Concept, sunt creaţiile studenţilor şcolii de design Espera Sbarro.
Primul, Fleche Rouge, creaţie a promoţiei 2012-2013, este un model sport inspirat din lumea aviaţiei, cântãreşte doar 900 de kg şi este propulsat de un motor de origine PSA care dezvoltã 156 CP. Cel de-al doilea model, Rally-Car Concept, creaţie a promoţiei 2013-2014, este un prototip al unei posibile maşini de raliu hibride.
Animat tot de acelaşi tip de propulsor de 156 CP, ajunge în final sã dezvolte aproximativ 400 de cai putere, graţie a douã motoare electrice de 100 kw fiecare. Chiar dacã poartã numele de Wazuma cele douã modele Lazareth nu sunt versiuni ale aceluiaşi vehicul. Wazuma GT este un automobil iar Wazuma V8F este un ATV sau mai bine zis un quad. GT este propulsat de un motor V8 de 4 litri care dezvoltã 375 CP, iar V8F este propulsat tot de un V8, dar de 3 litri, de origine Ferrari, care dezvoltã 250 CP. Dacã luãm în calcul masa de numai 650 kg a acestuia ne facem o idee despre performanţele sale, spunem doar atât: viteza maximã depaşeste 320 km\h. Preţul unei astfel de jucarii este de 250.000 de USD, adicã ceva mai mult de 180.000 de Euro.
Abarth, tunerul de casã al lui Fiat, prezintã modelul 695 Biposto, acesta încununeazã 50 de ani de la apariţia primului Abarth 695. Actualul 695 este derivat din 595 însã optimizat pentru performanţe maxime. 695 Biposto este dispune de un propulsor T-jet de 1.4 litri care dezvoltã 190 CP şi are numai doua locuri dupã cum deducem din titulatura lui. Masa de numai 997 kg cât şi scaunele sport Recaro cu centuri de siguranţa în cinci puncte ne face sã credem ca micul Abarth nu este un vehicul pentru utilizare zilnicã, cu atât mai puţin într-un oraş aglomerat.
Volvo testeazã piaţa cu concept care îl prefigureaza pe viitorul XC90. Denumit Concept Estate modelul este al treilea dintr-o serie de prototipuri prin care, constructorul suedez cu proprietar chinez, vrea sã demonstreze cã aceaşi linie de design se poate adapta la mai multe tipuri de caroserie. Cum va arata la final? Vedem la toamnã, un lucru este sigur; viitorul XC90 va dispunde de interfata Apple CarPlay.
Autor: Dragoș Manuel Drăghici