Aceasta este lista cu piețele mondiale care oferă cele mai atractive posibibilităţi pentru comerțul electronic, raportul este întocmit anual de firma de consultanță strategică AT Kearney , intitulat ” 2015 Global Retail E-Commerce Index „.
Acest clasament este condus de SUA, care a obţinut un scor de 79,3 din 100 pe indicele întocmit de AT Kearney. În obţinerea acestor indicii s-au a luat în considerare patru factori: dimensiunea pieței on-line din fiecare țară, comportamentul consumatorilor, potențialul de creștere al fiecărei piețe și infrastructura care să faciliteze comerțul electronic.
Locul al doilea în clasament este urmat de China, o țară care a ocupat prima poziție anul trecut. A treia cea mai atractivă piața pentru e-commerce este Marea Britanie, urmată de Japonia și Germania.
Piata de vânzări online din România este în continuă creştere în următorii ani, potrivit experţilor, este estimată 1,1 si 1,2 miliarde euro, aproape dublă ca valoare fata de anul 2013 (cand era estimata la aprox. 600 milioane euro). Totusi, segmentul e-commerce din totalul retail-ului este inca mic (intre 2,2 si 2,5%), desi a mai crescut fata de 2013.
Principalii actori ai comerțului electronic din România sunt în prezent, Emag (Dante International), urmat de cel.ro (Corsar Online SRL), Romtelecom, Altex Romania, Flanco International şi Domo Retail.
În următorele grafice sunt prezentate clasamentul cu cele 30 de țări care oferă cele mai atractive pieţe de comerț electronic, evoluția vânzărilor global al comerțului electronic și un clasament al celor mai populare categorii de produse printre cumpărătorile on-line.
Indexul Global de Retail E-Commerce din 2015
Cele mai vândute categorii de produse și servicii din comerțul electronic la nivel global
Evoluția vânzărilor globale a comerțului electronic în anii 2013-2018
Leave a Comment